Febrer Cultural

FEBRER CULTURAL 2020

FEBRER CULTURAL 2019

FEBRER CULTURAL 2018

FEBRER CULTURAL 2018

 

Febrer Cultural 2017

 FEBRER CULTURAL 2017

 

 

 

Febrer 2016

FEBRER CULTURAL 2016

FEBRER CULTURAL 2015

 

 

 

 

FEBRER CULTURAL 2015

20 anys d’escola

 

EDUQUEM amb el COR

 

 

 

 

Punxa ací   CALENDARI FEBRER CULTURAL 2015

 

Estem d’aniversari!!! Complim 20 anys d’escola!!!

Aquest és un curs molt especial, complim 20 anys d’escola i volem compartir aquest esdeveniment amb tota la nostra comunitat educativa.

Han sigut 20 anys educant a 20 generacions de xiquets i xiquetes que han crescut amb nosaltres i que ara estan per tot arreu desenvolupant diverses tasques i oficis. Esperem saber d’ells a la plataforma del Facebook «Antics alumnes d’AMBRA pel món». Animeu-los!!

Durant aquests 20 anys hem procurat dur a terme la nostra llavor educativa des del cor, perquè és al cor on es troben els nostres sentiments més arrelats. De poc ens serveixen les matemàtiques ni les llengües si no les acompanyem d’estima, empatia, amistat, col·laboració, imaginació… que són els valors intrínsecs de l’ésser humà i els que realment ens conformen com a persones.

És per això que al centre sempre hem treballat i transmès tots aquest tipus de valors: l’ecologia, la interculturalitat, la pau, la solidaritat…

AMBRA sempre ha sigut una «Escola de colors» que ha acollit i s’ha enriquit d’aquesta diversitat.

Els darrers anys hem aprofundit en l’educació emocional. Les competències emocionals afavoreixen les relacions amb altres persones i amb un mateix, faciliten la resolució positiva de conflictes, contribueixen a la salut física i mental, milloren l’autoestima, l’empatia, la cohesió social, el clima de l’aula, la motivació, la capacitat d’assolir nous aprenentatges

No hem oblidat les noves tecnologies de la informació i la comunicació, necessàries en el món actual, i imprescindibles per al futur. Tampoc podem deixar de costat l’aspecte físic i esportiu, i ens hem preocupat per millorar la formació esportiva, psicomotriu i multisensorial.

Des de sempre ens hem interessat per propiciar una educació integral fent estimar l’art, la música, la pintura, la poesia, la literatura, l’esport, el medi ambient, la creativitat… per a treballar així les intel·ligències múltiples que complementen la formació i desperten emocions.

És important i necessari compartir la responsabilitat educativa amb la família. L’AMPA treballa i col·labora dia a dia amb el centre per aconseguir implicar a les famílies en que l’educació integral es pose en pràctica tant a l’escola com a casa i que la integren en el seu rol educatiu. Enguany desenvolupem la II Escola de Famílies amb ponències molt interessants. Us esperem!

Molts projectes del centre es realitzen en col·laboració amb entitats, associacions locals i professionals del poble: Obrint Camí, CEAM, ALMA, Centre Excursionista, Agrupació Musical, Policia Local, Colombaires… obrint així l’escola a la vida.

FEBRER CULTURAL 2014

Punxa ací CALENDARI FEBRER CULTURAL 2014

 

L’educació emocional sempre ha estat present a la nostra escola, però enguany anem a aprofundir en ella més encara.

 

Les competències emocionals afavoreixen les relacions amb altres persones i amb un mateix, faciliten la resolució positiva de conflictes, contribueixen a la salut física i mental, milloren l’autoestima, l’empatia, la cohesió social, el clima de l’aula, la motivació, la capacitat d’assolir nous aprenentatges  Les persones amb competències emocionals ben desenvolupades estan en millors condicions per contribuir al benestar personal i social.

 

És important i necessari que l’educació emocional es pose en pràctica tant a l’escola com a la família. La responsabilitat educativa és compartida.

L’escola ha de facilitar que les famílies coneguen què és l’educació emocional i com treballar-hi perquè la integren en el seu rol educatiu.

 

Per a treballar les múltiples  intel·ligències i propiciar una educació integral no hem d’oblidar mai l’art, la música,  la solidaritat… que complementen la formació i desperten emocions.

 

De nou tots els xiquets i xiquetes han participat en la creació del logo del mes cultural Aquest és el logo que han elaborat. Ha sigut difícil escollir perquè tots s’han esforçat molt. Finalment hem fet una composició on hi ha una mica de totes i tots.

 

Juntament amb el Febrer Cultural integrarem el Projecte d’Innovació educativa concedit al centre per a la realització d’activitats musicals contra el fracàs escolar MUSICANT EMOCIONS.

 

Algunes de les activitats escolars que tenim programades són:

1. LOGO. «Viatge per les emocions»  

  • TREBALL D’AULA: Programació activitats cicles.
  • ACTIVITATS COL·LECTIVES: marató fotogràfica,lectures…
  • REVISTA ESCOLAR  ISSUS                                      

2. SETMANA DEL CARNESTOLTES: Arriba la bruixa!

PHOTOCALL de disfresses.

3. PROJECTES  D’ART:

·       Pintura:«L’UNIVERS MIRÓ»

§         Targetes de NADAL: Ceres

§         Música: «EMOCIONS I LA, LA, LA.. MÚSICA»  (A càrrec del mestre Fer  ran Ferrando)

4. HORTET ESCOLAR: SISTEMES DE REG I CONREUS d’estació.

6. PROJECTES DE TREBALL CICLES:

7.Pel·lícula: El petit príncep

8.- EXPOSICIONS: 

– Treballs aula

– MARATÓ FOTOGRÀFICA

– Projectes d’ART: MIRÓ-PLANETES

9. TALLERS: Tallers Fotografia

·         Tallers d’EMPATIA amb l’associació «Obrint camí»

·         Taller «Falla Obrint camí»

 

10. EIXIDES:

·         Localitat:  X MARATÓ FOTOGRÀFICA:

    «Els colors d’un poble»

11.- AMPA:

  • Projecte » El petit príncep»

·         Fireta d’esmorzars solidaris.

·         Fireta de joguets » Compartim joguets, compartim emocions»

12.- RÀDIO PEGO:

·         Programes i Lectura radiofònica del «Petit príncep»

13.- X  CAMPIONAT D’ESCACS.

·         Taller d’escacs 4PRI-5PRI-6PRI

·         Partides simultànies i campionat

14.- CLOENDA:Jornada de portes obertes: AMPA

Matí: –  Fireta d’esmorzars solidaris.

         – Fireta: «Comartim joquets, compartim emocions»

Vesprada: Espectacle: «EMOCIONA’T»

                   Xocolate                       

15.- Act. COMPLEMENTÀRIES:

ESCOLA DE PARES I MARES: A partir 4 febrer.

– Premi Sambori.

– Projecte Foment Lector SETMANA DEL LLIBRE: «La perruca de Luca» Per la coeducació, am la col·laboració de l’AMPA. Subvencionat per SS.SS.

– MUSICANT EMOCIONS  (Música contra el fracàs escolar)

 TEST D’INTEL·LIGÈNCIA EMOCIONAL

pp

pp

FEBRER CULTURAL 2013  "L’AIGUA ÉS VIDA! GOTA A GOTA FEM UN RIU!"

                                                                  Clica el dibuix

De nou, el Febrer Cultural ens apropa a l’aigua, enguany des d’un punt de vista un poc més científic: composició, cicle i estats, recursos hídrics, recol•lecció, contaminació, depuració, salut.. però sense oblidar mai altres aspectes culturals: l’art, la música, les emocions, la solidaritat… que afavoreixen i complementen l’educació integral del nostre alumnat.

També enguany tots els xiquets i xiquetes han participat en la creació del logo i l’eslogan del mes cultural. Gotilia, la goteta d’aigua amiga ens ajudarà a entrendre que entre tots i totes “Gota a gota fem un riu”.

Volem seguir valorant la importància de l’aigua com a recurs fràgil i imprescindible per a la humanitat. És tasca de tots i totes protegir l’aigua com a element essencial per a la vida al nostre planeta, com a bé preciós que cal preservar.

Participem amb la resta d’escoles de la localitat, l’IES Enric Valor, l’Ajuntament, el Parc Natural de la Marjal Pego-Oliva, el Centre Excursionista de Pego i l’empresa Aguagest, en un projecte Europeu Comenius-Regio amb centres escolars i institucions franceses preocupats i sensibilitzats també per la mateixa temàtica.
Algunes de les activitats escolars que tenim programades són:

 

1. LOGO I SLOGAN: Gotilia. L’aigua és vida! Gota a gota fem un riu!
 TREBALL D’AULA: Programació activitats cicles.
 ACTIVITATS COL•LECTIVES: marató fotogràfica, escultura…
 REVISTA ESCOLAR ISSUS

2. SETMANA DEL CARNESTOLTES: Manaments de la bruixa
3. PROJECTES D’ART:
• Pintura:“Aigua i paisatge” Joaquín Sorolla
 Targetes de NADAL: Aigua i color
• Música: CONCERT ALUMNAT
• ESCULTURA COL•LECTIVA

4. HORTET ESCOLAR: SISTEMES DE REG I CONREUS d’estació.
5. PROJECTE INVESTIGACIÓ FAMÍLIES: “Pous, aljubs i sènies de Pego”
6. PROJECTES DE TREBALL CICLES:
• Infantil: L’aigua
• 1r cicle: El cicle de l’aigua(MURAL)
• 2n cicle: La font dels 4 xorros
• 3r cicle: Aljubs
7.Pel•lícula en ANGLÉS: ICE AGE
8.- EXPOSICIONS:
– BIODIVERSITAT (10 al 30 NOVEMBRE)
– Treballs aula
– MARATÓ FOTOGRÀFICA
– Projectes d’ART

9. TALLERS:
• BIODIVERSITAT
• AIGUAGEST
• AMPA
10. VISITES:
• Marjal: MARATÓ FOTOGRÀFICA
• DEPURADORA: BICICLETA
• Ruta de les fonts dins del poble
• ULLAL de la font dels 4 xorros
11.- AMPA:
• La mar de paraules. Maleta viatgera
• Remodelació hortet escolar
• Fireta d’esmorzars
• Carrera solidària: “Gota a gota fem un riu”
12.- RÀDIO PEGO: Noticiari Infantil

13.- IX CAMPIONAT D’ESCACS.

14.- CLOENDA: – Jornada de portes obertes: AMPA
Matí: – Fireta d’esmorzars.
Vesprada: Carrera solidària
“Gota a gota fem un riu”
Xocolate

15.- Act. COMPLEMENTÀRIES:
• Pla de Foment de la Lectura
– La mar de paraules: Maleta vitagera

Premi literari AMPA
– MARATÓ DE CONTES CASA CULTURA
– Premi Sambori.
– FESTA DEL LLIBRE: “Un llibre un amic”
– CONTACONTES (AMPA)
MUSICANT (Música contra el fracàs escolar)

Agraïm la vostra col•laboració i comptem amb la vostra participació i implicació en l’educació dels vostres fills i filles.