Historia y entorno

Historia del centro

El centre.

El CEIP Ambra es va acabar de construir l’any 1995. Està ubicat, a l’Avinguda Blasco Ibáñez, número 5,  en la Partida del Pujol, a l’extrem nord-oest de la localitat.

És un centre públic, depenent de la Conselleria d’Educació. El seu origen és conseqüència de l’enderrocament de l’antic centre Ausiàs March durant el curs 1991-1992 i posterior fusió amb el Col·legi Cervantes .

L’elecció del nom Ambra va sorgir arran de la proposta de tota la comunitat escolar. Es van barrejar diferents noms i es va elegir  aquest per considerar-lo el més emblemàtic i arrelat en els orígens de Pego, ja que ací existeix una partida i el castell amb aquest nom.

El col·legi està ubicat en una zona relativament moderna, ja que està prop d’algunes parts amb edificis de nova construcció. Pròxim al Centre es troba un dels Poliesportius, la pista d’atletisme, el Camp de Futbol, l’Espai Veïnal Antic Institut i el Passeig Cervantes.

El centre té un accés per la part posterior amb una zona de pàrking que facilita l’entrada al centre del professorat, sobretot els dies de pluja en que es col·lapsa l’avinguda principal.

Des de les plantes superiors de l’edifici es pot tindre una visió espectacular de quasi la totalitat del poble, muntanyes que l’envolten, la marjal, i fins i tot del mar.

La major part de la població escolar que rep el centre té la residència als carrers més pròxims. També escolaritza alumnat provenint de L’Atzúvia, les seues urbanitzacions i de la urbanització «Monte Pego».