Consulta familias

Consulta a les Famílies el 19 de desembre de 2014

La Conselleria d’Educació consultarà el proper 19 de desembre als representants legals de tot l’alumnat matriculat en centres públics de Segon Cicle d’Infantil i Primària sobre la seva preferència sobre la llengua base del Programa lingüístic de seus fills.

La consulta es realitzarà de forma telemàtica a través del portal https://opina.edu.gva.es

Les famílies podran accedir a la votació mitjançant un usuari i contrasenya que seran facilitats per la direcció del centre. De la mateixa manera, podran ser utilitzats per accedir a la votació l’usuari i la contrasenya d’accés a la web de Famílies. Per tant, aquelles famílies que ja tinguen claus d’accés a aquesta web no necessitaran sol·licitar unes noves.

Així ho regula la Resolució d’11 de desembre de 2014, publicada el 12-12-2014 per la qual s’acorda iniciar el procediment de determinació de la llengua base en els centres públics d’Educació Infantil de 2n cicle i d’Educació Primària, i es dicten els terminis i els termes per a la realització de la campanya informativa i la consulta als representants

Dita Resolució, que s’empara en el Decret 127/2012 de plurilingüisme i en l’Ordre 88/2014, de 9 de desembre, de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, per la qual es desenvolupa el procediment d’autorització del projecte lingüístic de centre, dicta els terminis i condicions per la realització de la campanya informativa i la consulta als representants de l’alumnat

S’entén per llengua base la llengua cooficial, valencià o castellà, en què s’impartirà la majoria d’assignatures del programa plurilingüe. Els dos tenen com a objectiu assegurar, en acabar l’educació bàsica, l’adquisició per part de l’alumnat d’una competència lingüística igual en valencià i en castellà, així com el domini funcional de la llengua anglesa.

El plurilingüisme a la Comunitat Valenciana es desenrotlla a partir dels programes plurilingües, que actualment estan en procés d’implantació en substitució dels programes anteriors d’educació bilingüe (programa d’ensenyament en valencià, programa d’immersió lingüística i programa d’incorporació progressiva).

Actualment hi ha dos programes plurilingües:

a) El Programa Plurilingüe d’Ensenyament en Valencià (PPEV) és el programa plurilingüe que té com a llengua base per a l’ensenyança el valencià.

b) El Programa Plurilingüe d’Ensenyament en Castellà (PPEC) és el programa plurilingüe que té com a llengua base per a l’ensenyança el castellà.

Els dos programes plurilingües es caracteritzen per l’ensenyança, en tots els nivells, de continguts curriculars d’assignatures no lingüístiques en valencià, en castellà i en anglés.

Més informació en: