Job shadowing a Oberschule Westercelle, Alemanya

La setmana del 22 al 27 de setembre les professores i professors Angela Pagés, Pilar Garcia, Jorge Díaz i Francesc Ferrer van realitzar un Job Shadowing a Oberschule Westercelle. Aquest és un institut de secundaria situat a Celle, un poble de la Baixa Saxonia, Alemanya. La visita a l’institut forma part del projecte Erasmus+ KA1, “Learning by doing” que du endavant l’Ies Severo Ochoa.

Al llarg d’aquesta setmana van realitzar multituts d’activitats. Es van integrar a les classes d’Història, Tecnologia, Química i Educació Física per conèixer la metodologia de treball i pedagogia que empren amb els seus alumnes. Així, també van participar a les classes dels projectes de Robòtica amb Lego, una activitat molt enriquidora i interessant.

Sobretot van aprendre com funciona el sistema educatiu alemany, de quina manera traballen la inclusió i visitaren un centre de Formació Professional on van els alumnes de Oberschule Westercelle amb problemes per assolir el títol de secundària.

Els membres de la comunitat educativa de l’ Oberschule Westercelle els van rebre amb els braços oberts. Els van fer una visita cultural a Celle, una ciutat preciosa que va tenir la sort de no ser destruida a la II Guerra Mundial.