DIA INTERNACIONAL DE L’ELIMINACIÓ DE LA VIOLÈNCIA CONTRA LES DONES.

S’acosta el 25 de novembre, Dia internacional de l’eliminació de la violència contra les dones, el centre ho cel.lebra a través de la posada en marxa de mesures de prevenció i d’actuació davant casos de violència masclista, no sols de manera puntual, sinó també incorporant la lluita contra la violència masclista com a contingut curricular i transversal.
Volem posar el focus en la situació que pateixen les xiquetes i xiquets que viuen en llars on els seus pares, o en alguns casos els seus germans majors, exerceixen violència de gènere. Més enllà de la violència estructural, aquest alumnat està vivint, de forma encarnada, la manifestació més explícita del masclisme, patint doncs una vulneració dels seus drets bàsics.

Atés que també les persones menors es consideren víctimes de violència de gènere, el centre educatiu compleix un paper fonamental com a lloc segur, igualitari i respectuós, que contribueix a pal·liar el mal que l’exposició a la violència pot produir, i prevé el risc de la seua reproducció intergeneracional. Per això cal atendre de forma exquisida, acollir i acompanyar en aquestes situacions, al nostre alumnado.

Sent conscients de la complexitat que ofereixen aquest tipus de situacions, si es donara el cas, la direcció del centre activaria el Protocol d’actuació per als centres educatius en supòsits de violència de gènere (Ordre 62/2014), si és coneixedora o té indicis de qualsevol situació de violència. A més del servei Dona 24 hores, la Comunitat Valenciana compta amb una xarxa d’Oficines d’Assistència a les Víctimes del Delicte que ofereixen atenció integral i especialitzada. A aquests serveis es poden dirigir tant les víctimes, com qualsevol membre de la comunitat educativa.

¡Entre tots puguem parar la violència de gènere sistèmica existent en l’actualitat!
Per un món més igualitari i segur.

PDF Embedder requires a url attribute