PROVES HOMOLOGADES A2_CURS 2023-2024

Qui pot realitzar la prova?

Els requissits per a la realitzar la prova en els centres de secundària són els següents:

1. Tindre 16 anys o complir-los l’any en què es realitza la prova.
  2. Estar matriculat en el centre on es realitza la prova.
  3. L’alumnat podrà realitzar la prova de qualsevol idioma que s’impartisca en el centre, en el nostre cas anglés i francés.

Com puc inscriure’m a les proves homologades?

L’alumnat ha de fer la sol·licitud a la secretaria del centre on estiga matriculat fins al dia 2 de maig. La sol·licitud es pot demanar en secretaria o descarregar-la del següent enllaç: sol·licitud.

He de pagar alguna taxa?

No s’ha de realitzar el pagament de cap taxa, ni per a la seua realització ni per a l’obtenció del títol.

Quan es realitza la prova?

La prova d’anglés es realitzarà el dia 8 de maig a partir de les 11:00 hores, la de francés el dia 9 de maig a partir de les 11:00 hores.

Com és l’estructura de la prova?

• COMPRENSIÓ ESCRITA: 35′
  • COMPRENSIÓ ORAL: 25′
  • EXPRESSIÓ ESCRITA: 75′
  • EXPRESSIÓ ORAL: 10′ preparació; 1’30” a 2′ monòleg; 3′ a 6′ diàleg

Per a veure models d’exàmens i obtenir més informació pots entrar a la web de conselleria.

TU KÈ. BENLLOCH 2024

Enguany el departament de música se suma a un altre projecte artístic que porta per nom, TU KÈ. És una trobada d’ ukeleles i cor on cantarem, tocarem,  ballarem i farem percussió corporal. Des del nostre IES anirem amb l’alumnat de 2n ESO i l’optativa de Creativitat musical de 3r ESO. Del 25 al 27 d’abril estarem a Benlloch (Castelló) assajant i posant en comú amb la resta d’IES allò que hem treballat en classe. El divendres 26 d’abril a les 22.00h relitzarem un concert obert a tots els públics. Us esperem!

COM SONA L’ESO. ALTEA 2024

El departament de música participarà un any més en la gran trobada musical CSE que enguany torna a tindre com a seu, Altea. L’alumnat de 4d’ESO de les optatives de Música i Arts escèniques està preparant-se per a interpretar COMEDIANT, la gran estrena que tindrà lloc el pròxim divendres 10 de maig a les 22.00h a Altea. No podeu faltar, anoteu la data a l’agenda. Us esperem!

Convocatòria de beques per al curs 2024-2025

La convocatòria de beques per al curs 2024-2025 ja té dates.

Qui pot sol·licitar-la?

Els alumnes i alumnes que vagen a cursar estudis postobligatoris (batxillerat, Formació Professional, ensenyaments artístics, esportives, d’idiomes o estudis universitaris, entre altres) poden sol·licitar aquestes ajudes des del 19 de març fins al 10 de maig.

Quan i com presentar-la?

La convocatòria general de beques i ajudes a l’estudi per al curs 2024-2025 s’obrirà dimarts 19 de març. Les ajudes per a estudis postobligatoris es podran sol·licitar fins al 10 de maig a través de la seu electrònica del Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports.

Si encara no sé quin estudi postobligatori cursaré, cal presentar-la?

Com en la convocatòria anterior, hauran d’emplenar una sèrie de dades provisionals, que podran modificar més endavant, i hauran de fer-ho, tot i que no sàpiguen encara les notes que obtindran aquest curs, què estudiaran en el que ve o si continuaran o no amb la seua formació.

Enllaç per al tràmit: beques2024-2025

Mediació a l’IES

Què és?

És un procés per a poder resoldre conflictes on les persones implicades busquen per elles mateixes les solucions, arribant a acords i millorant la seua relació personal.

Quan podem acudir a ella?

Quan entre amics i companys sorgeixen conflictes i es busca una solució pacífica i consensuada.

On podem acudir?

• Bústia de petició de mediació (es troba en el corredor de direcció).
  • Acudint als mediadors i mediadores.
  • Demanant-ho al tutor o tutora.

Racó de lectura

En el curs 2023-2024, amb la col·laboració i l’ajuda de l’AMPA, s’ha creat un nou espai al centre: el racó de lectura. Un dels objectius és fomentar la lectura del nostre alumnat i despertar el seu interès i l’amor pels llibres. Tenir aquest racó a l’IES és una bona manera d’animar-los a llegir.

Proves PAU 2024

Web de Conselleria amb tota la informació i normativa per a les proves del 2024.

DIA INTERNACIONAL DE LA DONA, LA XIQUETA I LA CIÈNCIA

El dia 11 de febrer se celebra el dia internacional de la dona, la xiqueta i la ciència. Per a commemorar aquest dia tan important l’alumnat de primer i segon d’ESO ha fet alguns treballs sobre la vida de les dones científiques del seu entorn.